
Pozycjonowanie sklepów internetowych krok po kroku – zadbaj o swoje SEO!
Kto pierwszy, ten lepszy, jak głosi stare powiedzenie, które z łatwością możemy przenieść do świata optymalizacji i pozycjonowania. Prowadząc sklep internetowy, stoimy przed wieloma wyzwaniami, warto więc wspierać swoją strategię technikami SEO. Czy wiesz, że około 70% koszyków z zakupami zostaje porzuconych przez klientów? Wynika to z nieodpowiedniej struktury strony. Zobacz, jak wygląda poprawne pozycjonowanie sklepow internetowych oraz na co zwrócić szczególną uwagę.
Check lista podstawowych elementów SEO
Optymalizacja przebiega na dwóch poziomach. Pierwszym jest struktura techniczna strony (on-site), drugim jest jej wypromowanie w sieci (off-site). Chociaż elementów, do których sięga SEO, jest niezwykle dużo, skupimy się na kilku najważniejszych:
Platforma i jej szablon
Najważniejszy jest wybór platformy. Nie dość, że musi ona spełniać Twój model sprzedażowy, powinna także mieć przyjazną formę. Całość strony musi być czytelna i łatwa w nawigacji dla klientów.
Słowa kluczowe
Musisz poznać intencje wyszukiwania swoich potencjalnych klientów, czyli hasła, które wpisują oni do wyszukiwarki. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność strony i jej wyższa pozycja.
Treść i karta produktowa
Roboty wyszukiwarek przeszukują, analizują oraz udostępniają użytkownikom strony pod kątem dopasowania treści. Tym, czego szukają Twoi klienci, jest dobry content. Jego dopełnieniem jest karta produktowa, która udostępnia informacje na temat przedmiotu. Posługując się językiem korzyści, jesteś w stanie na tych polach skonkretyzować decyzję zakupową użytkownika i doprowadzić do konwersji.
Call to action
Nie zapomnij o bezpośrednich zwrotach, które przyciągają uwagę i angażują klienta. Określ swój cel i wymyśl hasło sprzedażowe dla najbardziej wymagających. Im prościej, tym lepiej, jednak bądź naturalny.
Urządzenia mobilne
70% wyników wyświetleń na urządzeniach mobilnych to witryny e-commerce. Telefony towarzyszą nam w każdej chwili, więc warto zadbać o poprawne wyświetlanie się strony na ekranach o mniejszej rozdzielczości.
Prędkość ładowania
Podstawowe wskaźniki internetowe – Core Web Vitals – to jeden z czynników rankingowych dla Google. Badania wskazują, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, to prawdopodobnie użytkownik z niej zrezygnuje. Zadbaj więc o swoją prędkość.
Pozycjonowanie sklepów internetowych szansą na osiągnięcie sukcesu
Pozycjonowanie sklepów internetowych to nie lada wyzwanie, zwłaszcza w dobie rozwijającej się konkurencji. Już na początku 2022 roku odnotowano ponad 24 miliony witryn e-commerce. Sięgnięcie do SEO jest więc jedną z gwarancji na wyróżnienie się na tle innych sklepów. Zwiększ swoje możliwości i zyski, wkraczając w świat online.
Archiwa
- styczeń 2025
- listopad 2024
- maj 2024
- kwiecień 2024
- marzec 2024
- wrzesień 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2023
- kwiecień 2023
- marzec 2023
- luty 2023
- styczeń 2023
- grudzień 2022
- listopad 2022
- październik 2022
- wrzesień 2022
- sierpień 2022
- lipiec 2022
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- marzec 2022
- luty 2022
- styczeń 2022
- grudzień 2021
- wrzesień 2021
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |