Skip to content

Calendar

maj 2025
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« kw.    

Archives

  • kwiecień 2025
  • styczeń 2025
  • listopad 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • wrzesień 2021

Categories

  • agencja SEM
  • agencja SEO
  • Aktualności
  • Biznes
  • Dom
  • Dom i wnętrze
  • Dziecko
  • Firmy
  • Kuchnia
  • Lifestyle
  • Moda i styl
  • Motoryzacja
  • Nauka
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Uroda
  • Zdrowie
PikitArtykuły na rożne tematy

Kampania Google AdWords i audyt SEO – jak sprawdzać efektywność reklamy?

27 czerwca, 2022agencja SEMadmin Standard

Konkurencja w sieci jest ogromna, ilość sklepów e-commerce przekroczyła 20 milionów. Stworzenie reklamy wymaga więc odpowiednich kroków, które pozwolą na wyróżnienie się na jej tle. Jednak nie jest to proste zadanie, kampanie Google AdWords należy monitorować, analizować, a w niezbędnych przypadkach – naprawiać. Jak więc wykorzystać potencjała audytu SEO?

Google AdWords – od czego zacząć planowanie kampanii?

Skuteczna kampania reklamowa w sieci potrzebuje perfekcyjnego przygotowania. Na początek musimy ustalić potrzeby klienta, cele naszej kampanii, zaplanowanie kampanii na traffic (dostarczenie określonej liczby kliknięć w reklamy, co pozwala budować ruch na stronie) oraz kampanii brand awareness (budowanie świadomości marki). 

 

Na tym oczywiście nie koniec kampania Google AdWords musi ustalić hipotetyczny plan sprzedaży i zysków, możliwości zdobywania leadów, wybrać typ reklamy i pod jej kątem, przy pomocy odpowiednich narzędzi, oszacować jej wyniki. 

Rodzaje kampanii

  • Search;
  • Display;
  • YouTube;
  • PLA. 

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to swoista instrukcja, która informuje Cię wadach i zaletach Twojej strony bądź kampanii internetowej. Nie rozwiązuje on jednak problemów, a jedynie o nich informuje. Jest to szczególnie ważne w przypadku kampanii Google AdWords, której efektywność przekłada się na zyski. Jeśli więc nie dopasujesz odpowiednio słów kluczowych, UX, UI i elementów technicznych to nie możesz liczyć na sukces. 

SEM (Search Engine Marketing)

Strategie SEM, chociaż wykorzystują narzędzia optymalizacji SEO, skupiają się głównie wokół płatnych strategii marketingowo-promocyjnych. Są to wszystkie materiały w sieci oznaczone jako „Reklama”, czyli modele PPC (Pay Per Click), strony docelowe (landing page) czy artykuły sponsorowane. W tym przypadku głównym zadaniem jest poprawienie konwersji danej strony internetowej.

Konwersja 

Chodzi o przekształcenie potencjalnego użytkownika w realnego klienta, który dokona interakcji na stronie internetowej. Samo wyświetlenie reklamy jest niewystarczające, celem jest kliknięcie. Za taką interakcję można uznać:

 

  • zapisanie się do newslettera,
  • założenie konta na stronie,
  • otworzenie maila,
  • kliknięcie w baner reklamowy,
  • dokonanie zakupu online.

Techniki potrzebne do wdrożenia kampanii

W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych metod, które mają na celu udoskonalenie witryny i jej wydajności. Oto techniki, które mają szczególne znaczenie dla reklam w Google Ads:

 

  • rozszerzenia objaśnień – chodzi tutaj o dodatkową linijkę teksty w wyświetlanej reklamie, która poszerza nasze pole o 25 znaków. Jest to dobre miejsce na wykorzystanie CTA;
  • słowa kluczowe – podstawa pozycjonowania, która komunikuje nas z odbiorcami. Im lepsze dopasowanie fraz i haseł, tym większa klikalność oraz szansa na konwersję. Dzięki temu klienci znajdują to, czego szukają;
  • nazwa marki – hasło brandowe wymaga mniejszych nakładów finansowych, a dodatkowo zaznacza się swoje miejsce w sieci;
  • geolokalizacja – lokalność nie powinna być deprecjonowana, klienci znacznie chętniej wybierają znane sobie miejsce z własnej okolicy;
  • remarketing – pozwala na skomunikowanie się z osobami, które już nas znają. Trzeba więc zaoferować im coś innego, bardziej spersonalizowanego, aby przykuć ich uwagę.

Wnioski 

Widzisz już jak ważna jest integracja SEO i SEM. Te dwa elementy pozwolą na stworzenie efektywnej kampanii Google AdWords. Zadbaj o swoje kliknięcia z audytem, nie daj się zaskoczyć i wyprzedź konkurentów. Tylko tak zadbasz o swoje finanse!

 

Archiwa

  • kwiecień 2025
  • styczeń 2025
  • listopad 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • wrzesień 2021

Calendar

maj 2025
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« kw.    

Kategorie

  • agencja SEM
  • agencja SEO
  • Aktualności
  • Biznes
  • Dom
  • Dom i wnętrze
  • Dziecko
  • Firmy
  • Kuchnia
  • Lifestyle
  • Moda i styl
  • Motoryzacja
  • Nauka
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Uroda
  • Zdrowie

Copyright Pikit 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress