Kampania Google AdWords i audyt SEO – jak sprawdzać efektywność reklamy?
Konkurencja w sieci jest ogromna, ilość sklepów e-commerce przekroczyła 20 milionów. Stworzenie reklamy wymaga więc odpowiednich kroków, które pozwolą na wyróżnienie się na jej tle. Jednak nie jest to proste zadanie, kampanie Google AdWords należy monitorować, analizować, a w niezbędnych przypadkach – naprawiać. Jak więc wykorzystać potencjała audytu SEO?
Google AdWords – od czego zacząć planowanie kampanii?
Skuteczna kampania reklamowa w sieci potrzebuje perfekcyjnego przygotowania. Na początek musimy ustalić potrzeby klienta, cele naszej kampanii, zaplanowanie kampanii na traffic (dostarczenie określonej liczby kliknięć w reklamy, co pozwala budować ruch na stronie) oraz kampanii brand awareness (budowanie świadomości marki).
Na tym oczywiście nie koniec kampania Google AdWords musi ustalić hipotetyczny plan sprzedaży i zysków, możliwości zdobywania leadów, wybrać typ reklamy i pod jej kątem, przy pomocy odpowiednich narzędzi, oszacować jej wyniki.
Rodzaje kampanii
- Search;
- Display;
- YouTube;
- PLA.
Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO to swoista instrukcja, która informuje Cię wadach i zaletach Twojej strony bądź kampanii internetowej. Nie rozwiązuje on jednak problemów, a jedynie o nich informuje. Jest to szczególnie ważne w przypadku kampanii Google AdWords, której efektywność przekłada się na zyski. Jeśli więc nie dopasujesz odpowiednio słów kluczowych, UX, UI i elementów technicznych to nie możesz liczyć na sukces.
SEM (Search Engine Marketing)
Strategie SEM, chociaż wykorzystują narzędzia optymalizacji SEO, skupiają się głównie wokół płatnych strategii marketingowo-promocyjnych. Są to wszystkie materiały w sieci oznaczone jako „Reklama”, czyli modele PPC (Pay Per Click), strony docelowe (landing page) czy artykuły sponsorowane. W tym przypadku głównym zadaniem jest poprawienie konwersji danej strony internetowej.
Konwersja
Chodzi o przekształcenie potencjalnego użytkownika w realnego klienta, który dokona interakcji na stronie internetowej. Samo wyświetlenie reklamy jest niewystarczające, celem jest kliknięcie. Za taką interakcję można uznać:
- zapisanie się do newslettera,
- założenie konta na stronie,
- otworzenie maila,
- kliknięcie w baner reklamowy,
- dokonanie zakupu online.
Techniki potrzebne do wdrożenia kampanii
W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych metod, które mają na celu udoskonalenie witryny i jej wydajności. Oto techniki, które mają szczególne znaczenie dla reklam w Google Ads:
- rozszerzenia objaśnień – chodzi tutaj o dodatkową linijkę teksty w wyświetlanej reklamie, która poszerza nasze pole o 25 znaków. Jest to dobre miejsce na wykorzystanie CTA;
- słowa kluczowe – podstawa pozycjonowania, która komunikuje nas z odbiorcami. Im lepsze dopasowanie fraz i haseł, tym większa klikalność oraz szansa na konwersję. Dzięki temu klienci znajdują to, czego szukają;
- nazwa marki – hasło brandowe wymaga mniejszych nakładów finansowych, a dodatkowo zaznacza się swoje miejsce w sieci;
- geolokalizacja – lokalność nie powinna być deprecjonowana, klienci znacznie chętniej wybierają znane sobie miejsce z własnej okolicy;
- remarketing – pozwala na skomunikowanie się z osobami, które już nas znają. Trzeba więc zaoferować im coś innego, bardziej spersonalizowanego, aby przykuć ich uwagę.
Wnioski
Widzisz już jak ważna jest integracja SEO i SEM. Te dwa elementy pozwolą na stworzenie efektywnej kampanii Google AdWords. Zadbaj o swoje kliknięcia z audytem, nie daj się zaskoczyć i wyprzedź konkurentów. Tylko tak zadbasz o swoje finanse!
Archiwa
- listopad 2024
- maj 2024
- kwiecień 2024
- marzec 2024
- wrzesień 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2023
- kwiecień 2023
- marzec 2023
- luty 2023
- styczeń 2023
- grudzień 2022
- listopad 2022
- październik 2022
- wrzesień 2022
- sierpień 2022
- lipiec 2022
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- marzec 2022
- luty 2022
- styczeń 2022
- grudzień 2021
- wrzesień 2021
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |